17. nov. 2012

4 Knitting escapades

God lørdag!

Er det flere som har blitt bitt av strikkebasillen? Jeg er helt hekta!
Gårsdagens strikke-date resulterte i dette burgunderrøde pannebåndet.



Jeg er veldig glad i pannebånd. Syns det er så praktisk i disse tider når det er kaldt, men fortsatt ikke kuldegrader ute.Det sitter kjempegodt og varmer godt rundt ørene. Hva syns dere -var dette noe dere ville gått med? 


Don't ask me what I'm doing here...


 Oppskriften er kjempeenkel:

Velg et garn i tykkelse 7-8 og bruk strikkepinner nr 8. 
-Legg opp 14 masker. Arbeidet skal strikkes frem og tilbake.
-En rad ser slik ut: 4masker rillestrikk, 6 glattstrikk(rett/vrang), 4 rillestrikk
-Strikk til det er langt nok til å sitte passelig stramt rundt hodet. 
-Fell av og sy sammen.


Hva har dere på planen i dag da?
Om et par timer skal jeg hjelpe en venninne å pynte til dåp. Gleder meg! Borddekorering er så koselig. 

Snakkes senere!



Hey Saturday is here!

So last nights knitting escapades resulted in this...
Burgundy wool headband. 
I like wearing headbands in fall/winter. I prefer them to hats because I just find them more comfortable. This one is nice and warm around the ears. What do you think, -is this something you would wear? 


It's super easy to make:


You'll need a yarn that is thick enough for needles size 7-8. I used size 8 straight needles.
-Cast on 14 stitches.
-Row 1: Knit 4, purl 6, knit 4
-Row 2: Knit all 14 stitches
-Repeat rows 1 and 2 until the work can fit around your snugly around your head.
-Bind off and sew together.


So what is on your plan today? 
I'm going to help a friend decorate some tables for a family event. Can't wait! Table decorating is so cozy!

Later!

Jona

4 kommentarer:

  1. ooooh, det må jeg strikke til meg selv! det var kjempe fint :) Har begynt å følge bloggen din de siste dagene og har lest nmeg opp fra bånn på mammabloggen også ;) Liker veldig godt at du er så ærlig! Og ikke minst - du er veldig flink til å skrive, ledd godt et par ganger :) Lurte forresten litt på det rosa teppet du strikket - hvor stort ble det og har du oppskrift?
    Mandagshilsen fra Helene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Helene! Takk! Så koselig at du følger med på bloggen, og at du tar deg tid til å kommentere -det betyr mye for meg. Kommentarer er kjempemotiverende!
      Åh har du lest MN bloggen også? Så artig! Fant du meg via MN da kanskje? :) Det rosa teppet jeg strikket var bare en oppskrift jeg fant på selv faktisk. Brukte et bomullsgarn og rundpinne nr 4. La opp ca 120 masker og strikket perlestrikk frem og tilbake til det var ca 80cm langt. Ble ca 60cm breit, slik at det passer til vogn.
      Brukte vel 6-7 garnnøster om jeg husker riktig. Det tok en hel evighet å strikke, da jeg blir fort lei og må ta pauser og gjøre andre strikkeprosjekt innimellom for å ikke bli helt gal hehe.
      Hvis du er flink til å strikke så klarer du det helt sikkert, men jeg anbefaler dem som just har begynt å bruke tykt garn og tykke pinner :)Anbefaler garnstudio.com. De har fullt av gode oppskrifter på babytepper og det er gratis. :) Ha en fin kveld!

      Slett
    2. Hei :)

      Ja, fant deg via MN! Vi prøver så hender jeg titter innom MN for å holde meg oppdatert. Synes det er veldig koselig å følge begge bloggene dine, kjenner meg litt igjen - har ei nydelig stedatter hjemme som jeg har bodd med siden hun var to så har fått noen år med erfaring :-P er selv 28!
      Jeg ELSKER å strikke, men er dessverre ikke så flink, hehe.. blir mye slike "lette" prosjekter - så tror jeg skal prøve oppskriften på teppet ditt, er jo supert at det passer til vogn! Takk :)
      Ha en fin dag!

      Slett
    3. Kjempehyggelig med MN'ere som følger med da :) hehe, ja jeg er heller ingen strikkeekspert. Blir mest små og enkle prosjekt, men jeg koser meg skikkelig med strikkingen hvertfall. :)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...