2. mai 2013

6 April i Bilder



April måned er forbi, og da det er dags for en oppsummering. Det har vært en haug av oppturer og nedturer, diskusjoner, tips og alskens moro. Her ser dere det vi drev på med  i april:










1. Vi snakket om hvorfor venner med barn aldri har tid til noe. Det ble mye kommentarer og  diskusjon, så det ble ikke bare et, men to innlegg om temaet.
 2. Det kom øyeblikk da det var så utfordrende å være nybakt trebarnsmamma at jeg tenkte "hvorfor gjør jeg dette her!" Men så kom det øyeblikk som gjorde meg ydmyk og fikk meg til å tenke: derfor.
3. Det ble en del våkenetter med en liten guttebass.
4. Det svei til tider i Mammahjertet og jeg kjente på dårlig samvittighet. 
5. Lillebror ble tre uker gammel, og tradisjonen tro tok vi mandagsbilder.
6. Det er ikke enkelt for en nyfødt tass å være sjuk. 
7. Jeg klinte til med BabyMomma-outfitbilder.
8. Folk fikk se bevis på at vi har "alt på stell" her hjemme, hele tiden. 
9. Jeg hadde min solodebut med hele ungeflokken på tur. Det ble en svett suksess.

Mer fra april måned:



1. Det ble mange kveldsturer på Lillebror og meg. Bare oss to, litt alene i verden.
2. Jeg delte Lillebrors fødselshistorie: drømmen å føde hjemme. 
3. Vi snakket om hvorfor besteforeldre er VIP.
4. Jeg fikk lønning, MED bonus!

5. Det var flere enn meg som var begeistret for å lære å tolke "språket" til nyfødte med DLB.
6. Vi prøvde ut osteopati mot spedbarnskolikk.
7. Ti tips for å takle uønskede råd ble godt mottatt. 
8. Jeg kjørte på med en photoshoot, og Lillebror blogget om alt det kule han kan.
9. Den sårt etterlengtede våren kom til Berlin, det dukket opp et svanereir og jeg skrev et brev til datteren min. 

April pakket snippvesken og tok vinteren med seg. Lillebror gjorde det klart og tydelig at han ikke har tenkt å gå glipp av et eneste minutt med mamma. Storesøster er blitt ordentlig stor med to småsøsken, og Lillesøster har begynt å skjønne at mamma må deles med Lillebror. 

Det har vært mildt sagt utfordrende å bli trebarnsmamma og jeg var ikke så sikker på om jeg kom til å klare å holde bloggen gående igjennom de første barselukene. Vi sliter med kolikk og slitsomme netter, og til tider har jeg lurt på om jeg skulle ta pause fra skrivingen for en stund. 

Men på et eller annet vis har jeg alltid klart å trøkke ut et innlegg, til og med på de verste dagene, fordi jeg syns faktisk det er verdt det å stå der med Lillebror i bæresjalet og ta knebøy for å roe ham mens jeg går løs på tastaturet. Dere gir så mye tilbake at jeg føler det er verdt innsatsen. I tillegg vil bloggen bli en gullgruve av minner for nostalgiske meg om noen år... Tusen takk for alle kommentarer og mail som jeg har mottatt i april måned. Jeg blir ydmyk av takknemmelighet for de fine tilbakemeldingene og jeg blir inspirert av engasjementet deres på bloggen! Det har vært kjempestas å ha dere med, og jeg håper dere er med videre. 
Takk takk takk! 





Jona


psssst! -se opp for design-makeover på bloggen snart! Det blir überkult -if I may say so myself....

6 kommentarer:

  1. For en fin april, jeg tror også du vil nyte godt av å ha dette å se tilbake på senere i livet. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. JA det kommer til å bli så gøy å se tilbake på! Kommer sikkert til å ha glemt mye, så da blir bloggen god å ha :)

      Slett
  2. Jeg gleder meg allerede til mai:-) du er kul og jeg digger deg! God klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er god Emma. Gleder meg også!

      Slett
  3. Jonaaaaa! hysjmeddeg da. *sippe* du har en MAGISK blogg, ikke slutt. Vi digger deg! :)
    - Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Nina! :) Og neida, dere blir nok ikke kvitt meg på en stund!

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...