31. mars 2013

6 Halvveispåske

Ikke har jeg sittet og nippet til solbærtoddy i solveggen, og ei heller gått på ski og spist kvikklunsj. Men tro det eller ei, så ble det litt påske her i heimen likevel. Sånn halvveis i hvertfall.



Når man bor midt i en storby, ikke har bil, og nettopp har fått baby, så er det ikke akkurat snakk om tur på fjellet eller ski på beina.

I Norge er det liksom så opplagt hva man gjør i påsken. Tur, kvikklunsj, solbærtoddy, hytta, ski...
Vi jobber fortsatt med å finne ut av våre påsketradisjoner. Så langt var påskeeggjakt en hit hos jentene.

I min familie spiser vi gjerne lammelår i påsken, men dere kan vel forestille dere at jeg ikke kjørte det opplegget i år. Ser det for meg...marinade opp til albuene, en skrikende babybylt på armen og to småjenter rundt beina. Næh... ble kylling på oss. Neste år kanskje.


Hva er typisk påske for deg? 

6 kommentarer:

  1. HEr har vi hatt suppepåske. Grønnsakssuppe, fiskesuppe og blomkålsuppe. Men svigermor reddet oss med lammelår i dag.

    SvarSlett
  2. Typisk påske for meg er en fjell tur, ake, og grille med venner og familie :) det har vi gjort denne påsken, herlig ;)

    SvarSlett
  3. Her er ungene blitt så store at det faktisk ble litt alpinsenterpåske på oss.. :) for første gang.. :)
    Og kylling funker faktisk helt fint ;)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Nå er det lenge siden jeg har kommentert... Sånn er det når man er på påskeferie og den kommer an på dagsformen til internett hvorvidt man får lastet opp en blogg på telefonen eller ikke:)

    Digger å se at det går så fint med deg og lillebror! Og elsket innlegget hvor Lillebror skre til pappaen sin! Sånt rører en smått hormonell mother-to-be;)

    Har dere bestemt dere for navn til Lillebror ennå?

    SvarSlett
  5. For meg er det å reise på fjellet ikke noe must. Jeg trives best hjemme,og så lenge jeg får være sammen med gubben og dattern er det ikke så nøye hvor vi er eller hva vi gjør. I år har det vært greit å sitte litt på verandaen, og drikke kaffe i sola. Påske-egg fikk mini 3stk av så de blir godt disponert utover de neste helgene, det blei ikke noe lam på meg i år heller,men kylling smakte veldig bra ;) kos deg med den fine familien din <3 Hilsen fra Tonje

    SvarSlett
  6. Vi har alle våre tradisjoner, og påsken kan nytes i byen også ;)

    Jeg har vokst opp med påske på hytta sammen med hele familien. Dagene ble tilbrakt på ski og snyscooter med isfiske, bålgrilling og kvikklunsj. Kveldene med enda mer snop, kortspill og påskekrim. De siste årene derimot har jeg jobbet i påsken for å kunne få fri til å reise hjem i julen. Vi skal skape våre egne tradisjoner neste år. Da nærmer lillegutt seg 2år. Til nå har jeg planlagt å kjøpe påskepynt og arrangere påskeeggjakt. Så får vi se hvilke tradisjoner vi skaper etter hvert :)

    Håper dere har hatt en fin påske til tross for at den har vært litt utradisjonell kanskje ;)

    SvarSlett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...