11. mars 2013

6 Eins

1 dag på overtid. To syke småjenter og en veldig vond tann.
Vi venter helst litt til, og storesøster "rydder opp" i babymagasinene i mens...

Termindagen kom og gikk uten action. -og takk og lov for det, for jeg er ikke akkurat i fødehumør for tiden. Utrolig merkelig å gå ifra å være SÅ klar for fødsel til å ønske seg at det drøyer minst et par dager til. Jeg VIL gå på overtid, for det passer ikke med fødsel nå.
Lillesøster er kjempedårlig med høy feber. Storesøster har heldigvis ikke feber lenger, men sliter med en kraftig forkjølelse og ørebetennelse. Jeg har fått time hos tannlegen i morgen tidlig, for å sette inn ny fylling etter at den gamle falt ut i går. Så nå håper vi bare at alle blir friske og at jeg rekker å få fikset tannen før det blir fødsel. 

Jordmor var her for første overtidssjekk i dag. Vanligvis er jo de fleste damer rimelig gira på å føde når de er kommet over 40 uker, men jeg var veldig klar på at hun fikk passe seg så ikke hun satte i gang noe i dag. Så det ble ingen undersøkelser av livmorhals eller forberedende akupunktur på meg. Kun standard oppfølging med hjertelyd, blodtrykk osv, og alt så supert ut. Lillebror koser seg i magehuset sitt. 
Jeg fikk streng beskjed om å ta det helt med ro de neste dagene, så jeg ikke blir syk selv, og slik at Lillebror kanskje venter litt til så jentene rekker å bli kvitt dette fæle viruset før han kommer.

Så da blir det nok et par dager til med innetid og rolig tidsfordriv på oss...
Hjemmelaget tryllestav "hokusPokus bort med virus!" / Påskefarger på små negler
Duplotårnbygging er terapi for syke småjenter
Rart å se Lillesøster så rolig og stille / Frosne blåbær er best når man har vondt i halsen




































Håper bare at tannlegebesøket i morgen ikke setter i gang ting...

Sist jeg var hos tannlegen, ville hun ikke gi meg lokalbedøvelse siden jeg var gravid. Men jordmor mente i dag det var helt tullete og sa jeg fint kunne få bedøvelse.


Er det noen som har erfaring med dette? Det er vel ikke farlig for Lillebror om jeg får en sprøyte hos tannlegen?


ps: skal prøve å få til 40 ukers bilder senere i dag, men kan ikke love noe. Litt vanskelig å ordne fotoshoot når man har to små sjuketroll inne i studioet (soverommet vårt) hele dagen ;) 

6 kommentarer:

  1. Har akkurat funnet bloggen din, og kommer absolutt til å fortsette lesingen. Mye interessant her og nydelige bilder tar du, har også rukket å lage de guilt-free cookiesene dine siden jeg er gravid selv med et aldri så lite søtsug. ;) Er 31 uker på vei og synes det er fint å lese om noen som er litt lenger foran i løypa. Ønsker deg masse lykke til i dagene fremover, håper de små blir bedre veldig snart og at du rekker å fikse opp i munnen før det braker løs. Klem til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Q! Så gøy å høre at du liker bloggen :) Takk for at du tar deg tid til å legge igjen kommentar!
      Ja det er alltid gøy å lese gravideblogger når en selv er gravid. Leser flere gravid-blogger selv :)

      Tusen takk!

      Slett
  2. Syke barn er ikke noe stas! Vi har hatt en runde med omgangssyke her..og det passer ekstremt dårlig når man har en på 16 mnd rundt beina hele dagen! Det er så vanskelig å aktivisere henne synes jeg..noen gode tips?

    Håper alle er friske og raske før lillemann kommer da! Og bedøvelse hos tannlegen er ikke farlig for barnet fikk jeg vite! Jeg trakk 2 visdomstenner da jeg var høygravid.
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff omgangssyke er noe herk!
      I dette innlegget samlet jeg noen aktiviteter som man kan finne på med de små på innedager: http://tyskertosa.blogspot.de/2012/12/10-tips-inneaktiviteter-for-barn.html

      Men som du kanskje har lest her før, så er jeg veldig for å la barna aktivisere seg selv for det meste. Bare vente og se, og la dem få utfolde seg mest mulig fritt. Selvfølgelig er det ikke så enkelt på sykedager da, og da er det greit å ha noen aktiviteter oppi ermet av og til :)

      ÅH jeg håper virkelig at tannlegen går med på å gi meg litt bedøvelse. Tror ikke akkurat det er så heldig å få skikkelig smertesjokk når jeg er på overtid. Ser for meg at vannet går i tannlegestolen liksom :S

      Takk!

      Slett
  3. nå er ikke jeg tannlege, men lege, men så vidt jeg kan lese meg til skal det gå fint med lokalbedøvelse hos tannlegen. Det er jo veldig små mengder, og det er jo samme virkestoff som f.eks gis i en spinal- eller epiduralbedøvelse, og det er jo fullt lov under graviditet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var godt å høre. Jeg har hørt at det brukes litt forskjellige bedøvelser, og at den "billigste" typen som en del tannleger fortsatt bruker, ikke er så bra for babyen. -Men jeg har ikke peilig altså. Blir så usikker når man hører over alt at man IKKE kan få bedøvelse.
      Satser på at du har rett og at jeg kan få litt dop. :)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...