1. jan. 2013

2 My baby She wrote me a letter

Okay, jeg er ikke i tvil lenger. Barna mine må være genier.
Storesøster på 3,5 har nå begynt å "skrive". De fleste av bokstavene hennes ser ut som et alien-språk, og resten ser ut som arabisk, MEN hun skriver! Og hun vet nøyaktig hva hun skriver, og leser gjerne ifra notatboken sin for oss.

Eksempel 1: "Alle er døde, og mamma var død alene hjemme." 
(STOPP, ikke ring barnevernet. Hun er bare i den alderen hvor ordet "død" ser ut til å være like fascinerende som "bæsj" og "rumpe". Tror egentlig ikke hun har forstått helt hva det betyr enda.)
Eksempel 2: "Data er teit og dustete" (Ja jeg tok hintet og lukket laptopen)

Og så skriver hun lange brev og historier som jeg aldri blir lei av å høre på, for de er rett og slett geniale. 

Enten er det meg som blir dummere, eller så er det barna mine som blir vanvittig mye smartere for hver dag som går. Da jeg spurte L om jeg skulle skrive opp historiene hennes på dataen, svarte hun: "Nei mamma det er for mye jobb. Du kan jo bare ta bilde av teksten!"
Smart ass!



Har dere sånne øyeblikk hvor barna overrasker dere med uante ferdigheter?

2 kommentarer:

  1. Haha, herlig!

    Døden er et populært tema for fireåringen her, og det slår meg litt ut noen ganger. Men prøver å være så ærlig som mulig, og forståelig for en fireåring.

    Jeg blir stadig overrasket over de nye ordene halvannetåringen har lært seg. Og fireåringen er en overraskende sosialt anlagt liten fyr som presenterer seg for nye venner helt på egen hånd og eget initiativ:)

    Godt nytt år, Jona!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det døden temaet er himla poppis akkurat nå merker jeg! Og jo mer hun klarer å sjokkere mamma, jo mer interessant blir det for henne. Vi har faktisk barn på ca samme alder vi ja, -artig :)
      Godt nytt år til deg og dine Karianne!

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...