9. des. 2012

2 Snøstorm i Berlin

Vel, nesten. De lokale vil nok kalle det snøstorm. Jeg ville heller sagt:
Det snør og blåser i Berlin. 
Årets første kjelketur er overstått, og Storesøster trosser frosne fingre og nese for å få sitte lengst mulig på den fine doningen sin mens pappa trekker henne igjennom Berlins forsnødde gater.

Det er ikke ofte det både snør OG blåser her i byen og jeg elsker det. Skikkelig vinter er herlig! Det minner meg om Island og barndommen min som var full av snø og frosne fingre...
Det jeg ikke elsker fullt så mye, er at jeg skulle være så fin frue og gå med ullkjole og tights i dette været. Jesus... Trenger vel ikke å si at det ble ALT for kaldt når det plutselig begynte å blåse og snø skikkelig sidelengs...

Så nå er jeg hjemme og skifter tøy før jeg skal ut i snøværet igjen. Boblebuksa og saueskinnsbootsene skal på, så får jeg bare se ut som Barbapappa. Pyttpytt. Så lenge jeg ikke fryser av meg rumpa så.

Storeøster og Pappan er allerede dratt til en vennefamilie av oss, og lillesøster og jeg kommer straks etter. Vi skal bake småkaker og kose oss mens snøen daler ned utenfor vinduene. 
Jeg skal lage kakao med krem og bare slappe av og la mennene gjøre all jobben...
Gleder meg! 

Kommer selvfølgelig bilder av bakekosen i kveld ;) 

Bis bald!

-J-

2 kommentarer:

  1. Så koselig, ingenting er som litt ordentlig snøruskevær. Her i lille Brønnøysund er det frost og stjerneklart. Vi har hatt middagsgjester og er stappmette på ribbe, en deilig søndag med andre ord. Ønsker deg en riktig fin søndagskveld, klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er deilig å kjenne litt frost i kinnene :) Åh så godt med ribbe! Det hadde jeg ikke takket nei til altså ;)

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...