3. des. 2012

2 Rask lunsj før Ultralyd

God Mandag! 

Bare en kjapp oppdatering mens jeg sitter og spiser lunsj.
RASK LAVKARBO LUNSJ: eggerøre med tomatterninger og revet ost

Om en halvtime må jeg hoppe på toget og komme meg til legen. Jeg har time til ultralyd og glukosebelastningstest.
Heldigvis så var det visst ikke en sånn test jeg måtte faste før jeg tar. Bare en rutinesjekk de tar på alle gravide på den klinikken. De liker veldig godt å være nøye disse tyskerne. Veldig nøye. 

Ultralydsjekk hver gang jeg er hos gyn, vekstestimering i uke 30 og 35, glukosebelastningstest, rutinemessig CTG-overvåking 1gang i uken fra uke 37 osv...

Jeg syns det er bra med mer enn bare én ultralyd i uke 20 sånn som i Norge, og jeg gleder meg hver gang jeg skal få se Lillebror på skjermen igjen, men jeg må innrømme at jeg føler meg litt over-sjekket og overbeskyttet her i über-nøye Germany. 



Men nå må jeg hive i meg kaffen og komme meg av gårde! 

Blogges etter ultralyden! 
 
Jona

2 kommentarer:

  1. Glukosebelastningstest? Aldri hørt om, jeg. For alle gravide, altså?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp det var i allefall det legen min sa, at dette var blitt standard rutine nå for alle gravide. Det er en test som de gjør for å sjekke om man har Svangerskaps-diabetes. Man må drikke en halvliter glukoseblanding (flytende sukker rett og slett) og så blir det tatt blodprøver en time senere.

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...