27. des. 2012

0 Lavkarbo Riskrem ~Oppskrift~

Hei hei fra sofakroken. Her sitter jeg og koser meg med en skål lavkarbo riskrem.
Lavkarbo Riskrem
En lavkarbo jukse-riskrem for dem som vil kose seg uten å få i seg for mye karbo.
Denne "riskremen" er såpass mettende at en liten porsjon holder i massevis for meg.

 Lavkarbo Riskrem 

(Nok til to porsjoner)
2dl pisket krem
200g cottage cheese
en halv vaniljestang (skrap ut frøene)
3-4 dråper vaniljestevia (evt 2ts sukrin)
Mandelessens om ønsket
En liten håndfull hakkede valnøtter/mandler

Pisk kremen stiv sammen med søtning og vaniljefrø.
Rør inn cottage cheese med en skje.
Smak til med mandelessens om ønsket.
Strø over hakkede mandler eller valnøtter.
nyt!

Det går forresten an å lage rød saus av fun light bringebær og fiberhusk! 

Hva gjør dere i kveld da? Jeg har vært på akupunktur, gått tur i byen, spilt dukketeater med jentene før leggetid, og nå skal jeg bare late meg på sofaen fram til jeg må trille over i senga. Mannen er på basketballkamp, så da er det fritt fram for jentete julefilmer som The Holiday.

Romjulstiden er så god.
...og januar blir hard merker jeg.

Ha en fin kveld! 

Jona

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...