23. nov. 2012

2 Gullkorn fra Treåringen

Nå som jeg er hjemme igjen hos mann og barn etter en ukes ferie, merker jeg at jeg setter ekstra pris på de små tingene jeg har savnet. De små rare tingene barna gjør, smilet til mannen...Og klemmer og susser fra prinsessene mine er jo bare helt ubetalelig!

Storesøster L er 3 og et halvt år gammel, og skravler som om det ikke kommer noen morgendag. Det er så interessant å høre på hennes tanker og meninger om ting. Hun har en måte å se verden på som bare treåringer har.







"Mamma...-barn skriker noen ganger og sånn er det bare." 
(Da jeg ba henne om å dempe stemmen da vi var på café)


"Nå slutter du å prate dritt, eller så gidder jeg ikke å snakke med deg mer!" 
(Når lillesøster på 1,5 babler uforståelig på babyspråk)

"Pappa kjøper brus slik at han ikke sovner" ( til tilfeldige forbipasserende når pappa stakk innom kiosken for å kjøpe energidrikk)


"Se så stor og tjukk og fin jeg er!" (etter et stort måltid er hun overbevist om at hun vokser minst et par centimeter med en gang. Og tjukk er et pent ord i hennes verden)

"Nå var du fin mamma...-men ikke like fin som meg."
(Når jeg hadde tatt på meg kjole. Hun syns Hello-Kitty kjolen hennes var finere.)




"Mamma nå slår du på TV'en -og jeg gidder ikke å diskutere med deg!" 
(Tid for barnetv.. enten jeg ville det eller ikke)

"LE!!!"
(Svaret jeg fikk da jeg spurte "hva skal vi finne på sammen i dag?") 










2 kommentarer:

  1. Hahaha, ubetalelig! Lurt å skrive ned, det må jammen jeg huske på også, når den tid kommer. Her er det mye babbel fremdeles, norsk-italiensk babbel :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi har en egen bok som vi skriver ned gullkornene hennes i. Ellers glemmer vi hva hun sa og blir så sinte på oss selv for det.
      I dag tidlig utspilte det seg en vittig samtale mellom søstrene:
      Lillesøster "baglalelgjda"
      Storesøster: "JA jeg vet jeg har jo sagt det TRE ganger nå!"

      hahah! Aner ikke hva det var de pratet om.

      Slett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...